tisdag 6 december 2011

Happy!



Glad men trött skulle man kunna sammanfatta mig med just nu. Fylls med glädje och pirr i magen när jag tänker på att vi snart sitter hela familjen (jag har en väldigt stoor familj..) samlade hemma hos mina föräldrar och firar jul. Ska verkligen njuta av allt. Tid med barnen, skogen, maten, släkten och tänkte kanske få en och annan extra timmas sömn. Mina och D föräldrar bor 50 mil här ifrån och även fast dom är bra på att komma hit så känns det att inte ha någon av dom nära. Det är baksidan av att lämna sin "hemstad". Vi har bott här i Stockholm i 12 år. Pluggat, jobbat, skaffat vänner, flyttat runt och nu fått våra barn. Allt det där som gör att man känner sig hemma, att rota sig helt enkelt. Jag har två syskon som också bor här så nu har vår mamma och pappa bestämt sig för att flytta efter! Visst är dom coola! Dom lämnar ett stort gammalt hus på landet för ett liv, nära sina barn och barnbarn, i storstan. Älskar er obeskrivligt.

7 kommentarer:

  1. Underbart! Heja dina föräldrar!:)

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken grej.
    Å vilka fantastiska föräldrar! Jag förstår verkligen din lycka!!
    Familijen är bäst, så enkelt är det ;)

    Å du.. Vilken fantastisk jacka!

    SvaraRadera
  3. men åh vad underbart!
    mina föräldrar bor också 45 mil bort och visst saknar man dem ... galet mycket ... i vardagen.

    lovely!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för hejaropen alla vackra flickor! Är så jäkla glad!!
    Ulrika, I hear u!
    Johanna, tack och ja dom är verkligen fantastiska som vågar!
    Lisa, fina du, ska hälsa dom:)
    Mini, ska du säga hotmama!!

    Puss på er

    SvaraRadera
  5. Jag lämnade mina föräldrar, syskon och alla nära vänner i Skåne för lite drygt ett år sen. Och det känns, även om jag trivs fantastiskt bra i Stockholm. Men nu har svärisarna flyttat till Strängnäs. Kan inte med ord besktiva hur skönt DET känns.
    :)

    SvaraRadera
  6. Coola, goa, modiga föräldrar!

    Låter som om ni kommer fira en härlig jul. Vad underbart! Kramar i massor!

    SvaraRadera